vrijdag 13 juli 2012

Baby Blues...



Vanmiddag liep ik in het Kruidvat en er was daar een moeder met een baby'tje in een wandelwagen en dat baby'tje krijste de longen uit zijn lijf. En ik dacht...ohw jah...zo was dat...pjoewie....Het ene moment liggen ze als een engeltje te slapen en het andere moment gaat in één keer die sirene af! ....ALARMFASE 1 !!. Mijn moederlijf reageerde dan ook altijd meteen!!...mijn zenuwen meteen geprikkeld, mijn hart maakte letterlijk een sprongetje en ging sneller kloppen....zweten....onrust. Bizar hoe het moeder-instinct feitelijk "meegeboren" wordt....ik kende dat gevoel voorheen niet.  Speentje.....knuffeltje....wiebelen....wandelen....koetsjie-koetsjie geluiden...alles uit de kast om het mensje maar stil te krijgen....
Koert

Koert had er vanaf de geboorte al meteen een behoorlijk volume inzitten...mijn hemel wat kon dat kind krijsen zeg!! zong letterlijk hartstochtelijke "baby-blues".  Babyfoon??...phuh..nergens voor nodig!...als moeder ben je sowieso al bij het eerste kreuntje wakker en alert maar Koert zorgde er ook zelf wel voor dat ie niet vergeten werd....(de babyfoon was überhaupt geen optie want de enige frequentie die hier werkte was ook al in gebruik door een Turkse baby van een paar huizen verder...hahaha...beetje druk daar in huis ook...met nog 6 andere kinderen....dat hoefde ik allemaal niet te horen)

Koert
Pfffff...ik heb aardig wat momenten gehad dat ik me "onzichtbaar" wenste met kind en al..... zoals bijvoorbeeld bij de ABN amro-bank .....Mevrouw, kan het niet wat zachter? ik kan de klanten niet verstaan?...euhhh...nee....en ik kan je vertellen; hij stopt ook niet zomaar één twee drie....en het aan- en uit knopje heb ik ook nog steeds niet gevonden...weet u misschien waar het zit??..nee?...de batterijen dan?...ook niet?...tja, dan weet ik het ook niet, sorry!!. ...of in een Franse grot...tijdens een excursie....heeeeel de excursie op topvolume... en weet je... in een grot galmt dat ook zo lekker door.....hahaha....Nu kan ik er om lachen maar TOEN?!?...not amused!!

Maar zo hard als hij kon krijsen...zó mooi vond ik hem ook!!...Als ik dan liep te wandelen met hem (en hij sliep lekker..haha) dan dacht ik: "kijk nou toch eens in de wagen mensen!!!...kijk dan toch wat een beauty!...is het geen popje? een mooier kind dan dit is er nog nooit op de wereld gezet hoor!!...echnie!!...dat je het weet!!" 
Tegenwoordig kun je pronken met je kind op FB en hyves enzo...nou reken maar dat ik dat dan ook gedaan had!! Toen ik voor de tweede keer zwanger was, was ik zelfs een beetje ongerust....ik dacht...het lukt me never nooooooit om wéér zo'n mooi kind op de wereld te zetten...Maar verrek zeg...Maud was gewoon een EXACTE KOPIE!..oké met twee X chromosomen dan.....en een ietsiepietse vriendelijker huilvolume....
Maud

Maud
Tja...baby's...ik was er niet zo voor in de wieg gelegd geloof ik...haha...ik ben beter met kinderen die kunnen praten en begrijpen....Inmiddels heeft de ene "baby" de baard in de keel en zie ik donzige snorhaartjes verschijnen op zijn bovenlip en zit de andere "baby" haar nagels te lakken, deo te spuiten (uche uche) te tutten voor de spiegel en te chatten met vriendinnen op hyves.....Heerlijk!!!!


PS...ik zeg: ...zoek de verschillen op de foto's!!...;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten