donderdag 12 juli 2012

Pluizenissen...

Ahw gossie....Ons Pluisje moest onder het mes vandaag. Had een raar bultje boven haar oog wat beter weggehaald kon worden. Sinds gisterenavond mocht ze niet meer eten....nuchter aanleveren graag!!...Oepsie!!

Nou wil het geval dat "ons Pluisje" een bourgondisch ingestelde kat is wier leven om eten draait....Als ze nog maar dénkt de bodem van haar bakje te zien, kijkt ze me al smekend aan:....MI-AUW?...(lees: bakje bijna leeg.....ik zie de bodem....das nie goed eejj...eten!!...please??) en aangezien ik ietsiepietsie te vaak aan die vraag voldaan heb is dat kleine schattige kitten wat onder kast paste (10 cm) nu uitgegroeid tot een... euhhh....mega-poes à la Garfield in zwart-witte uitvoering van (vandaag gewogen) 7,8 kilo schoon aan de haak....schaamrood op mijn wangen daar bij de dierenarts.....ik met klein stemmetje:..."ja maar...ja maar....ze was als kitten al best bol hoor...ennuh...ze heeft heel veel en heel dik haar en zó heeeeel veel eten krijgt ze echt niet hoor..".maar toen ik de "jajajekanmenogmeervertellenenikweetwelbeterglimlach" van de dierenarts zag heb ik mijn verweer maar gestopt....zinloos..hahaha. Oké...we hebben het gewone kattenluikje moeten vervangen voor één voor kleine hondjes en als ik met haar zou gaan wandelen aan een riempje kan ze best door voor een...pekinees hondje...beetje heel erg dik en bol is ze wel....ik geef het toe...

Vanmorgen toen ik uit bed kwam zat ze natuurlijk al klaar bij de deur beneden...tis dat ze geen handjes heeft en niet kan praten, want anders had ze me beetgepakt, me naar haar bakje gesleurd, mijn neus er hardhandig ingeduwd en gezegd: "kijk eens!!...heeuuulemaal leeg...al veeuuul te lang!! HONG-ER!!"
Jah...sorry Pluisje...maar het mag nu echt niet!...
In eerste instantie bleef ze een beetje, niet begrijpend, miauwen....logisch....vervolgens werd het gemiauw wat drammeriger en doordringender....om vervolgens gewoon "pissed" te zijn en alles uit de kast te halen om proberen mijn aandacht te trekken....
Uiteindelijk gaf ze het op en begon van ellende maar te grazen...van de varens buiten...hahahaha...och gerum!!




Maar het is achter rug...ze ligt haar roes uit te slapen op een kussen hier in de kamer...is waarschijnlijk nog een paar uur onder zeil....narcose voor 8 kilo schijnt wat langer door te werken, volgens de dierenarts...oooww...pluisje toch!...
Ik heb nog even overwogen de dierenarts te vragen om meteen maar een liposuctie en een maagverkleining te doen....maar jah...das dan misschien weer een beetje overdreven voor een -huis, -tuin en keukenkat en ik vond  € 106,00 eigenlijk ook wel welletjes....Gewoon maar aan de lijn, dus...hahaha.

Ik heb wél meteen ff gruwelijk misbruik gemaakt van je situatie, Pluis!...sorry...maar nu je er zo weerloos, slap en voor pampus bij ligt heb ik je meteen maar een knip- en kam-beurt gegeven. Niet je meest favoriete behandeling in normale staat van bewustzijn...("auw")...en het was hard nodig. Heb er ongeveer een kilo haar met klitten afgehaald ....dat is er dan alvast maar één!..haha....
Duur kapbeurtje...dat wel...maar ja...als ik naar de kapper ga ben ik ook € 90,00 kwijt en dan worden er niet eens "bultjes" weggehaald....whaha.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten