vrijdag 8 maart 2019

Goededoelengedoe......

Ik heb ooit eerder een stukje geschreven over het opzeggen van een abonnement van het Kadaster....dat bezorgde me aardig wat frustratie en koppijn....Nou, ik heb er nog eentje voor jullie!

Omdat het aantal goede doelen die wij steunen weer aardig uit de pan begint te rijzen wil ik er een paar opzeggen. Ik durf te zeggen dat we redelijk meelevende en invoelende mensen zijn die niet te beroerd zijn om hier en daar wat geld weg te geven waar anderen mee geholpen zijn. Ik probeer mezelf altijd in een dergelijke hulpeloze of moeilijke situatie voor te stellen en dan zou ik ook heeeeel blij zijn met steun van mijn  medemens...Ik laat mij dan ook altijd veeeeeeel te makkelijk omlullen door de doorgewinterde ledenwervers....wat dat betreft ben ik een zacht eitje en heb ik geen ruggegraat of what so ever......

Er zijn echter grenzen ( geen  Erikazondergrenzen...dusss)....Ik heb eens kritisch naar onze bankafschriften gekeken en het aantal goede doelen stond (nadat we ze in onze eigen crisisperiode, 10 jaar geleden, allemaal opgezegd hadden) alweer op 6 ofzo. Tijd om er een aantal te schrappen aangezien wij momenteel zelf ook weer wat meer op de centjes moeten letten. (overweeg dus eerder om zelf een doel op te richten; HELPErikaheeftcarnavalgevierdenhaarknipisleeg…of iets in die trant...haha) Daarnaast geef ik ook altijd nog aan collectes aan de deur of muzikanten op straat, etc....het mag best allemaal ietsjes minder zonder nou meteen gierig of gevoelloos te worden.

Affijn….ikke bellen.....want lid worden kun je met één sms, app of handtekening maar om een donatie stop te zetten moet je bellen met de klantenservice....dit keer geen sms of app of e-mail...neeeee, je kan alleen bellen,,,,tijdens kantooruren....terwijl je zelf ook werkt....(zucht)... minstens een kwartier aan de lijn hangend, naar een veel te hard afschuwelijk schel klinkend muziekje luisterend voordat je überhaupt iemand aan de lijn krijgt... ze waarschuwen meteen al dat TOEVALLIG vandaag de wachttijd wat langer is dan normaal door "onvoorziene" omstandigheden…..UHUHHH!! .....en dan heb ik nog niks gezegd over het keuzemenu wat je voordien al hebt doorlopen en alle info die je al in hebt moeten toetsen die je natuuuuuuuuurlijk niet bij de hand hebt....ik moet eerlijk bekennen dan staat zelfs bij de redelijk kalme geduldige Erika het irritatielevel al aaaaaardig in het rood.....beginnen er al wat haren op mijn tanden te groeien, beginnen mijn oogleden licht te trillen en vormt er zich al voorzichtig wat stoom in mijn oren.....

Maar okeeejjjj, eindelijk is het dan zo ver, ik heb een sprekend mens aan de andere kant van de lijn …. HALLO, goedemiddag Mevrouw, fijn dat ik u aan de lijn heb....Ik wil graag mijn donaties stopzetten......even een stilte.....en dan weet je al wat er gaat komen hè....een heel epistel over dat ze je natuurlijk allereerst willen bedanken voor je steun, en dan komt die maaarrrrr…...Daar probeer ik al in te grijpen want ik weet natuurlijk ook wel dat ze alles, maar dan ook alles in de strijd gaan gooien om me als lid te behouden....en ik ken mezelf:: makkelijk om te lullen, dus ga er meteen tegen in...... Ik snap waar u op "doelt" (haha hoe toepasselijk) beste goededoelenmevrouw, maar ik hang niet voor niks al 20 minuten aan de lijn, als ik ook maar een ietsiepietsie had getwijfeld was ik zo lang van mijn kostbare tijd eeeeecht niet aan de telefoon blijven hangen...wahahahaha (oh sorry, ik lach iets te sarcastiech???)....ik wil ECHT SERIEUS opzeggen...NU...TOTAAL......NEE OOK NIET HALF,,..ECHT...en.....JAAHAAHH...IK HEB ER AL OVER NAGEDACHT, anders
zou ik u niet bellen....NEEEHEEEHHH ik heb geen zin u uit te leggen waarom, daar heeft u niks mee te maken!...ME-VROUW....ik ben toch duidelijk of wat???? ….ze brabbelt.... aarzelt nog wat aan de andere kant maar ik geloof dat ze door heeft dat ik echt op wil zeggen!!  APPLAUSJUHHH!!!!
De anders zo vriendelijke Erika is dan echt ff ver te zoeken....Ik heb jullie doel dik 8 jaar gesteund en nu wil ik dat even niet meer, dat kan toch?....kan ik daar wat respect voor krijgen AUB, ipv dat ingestudeerde bedankzinnetje dienend als aanloop naar een nieuw zieltjeswinnenrelaas....DANK U....ik zie de opzeggingsbevestiging graag tegemoet, mijn gegevens heeft u, allemaal...…
op z'n minst in drievoud......Tot ziens Mevrouw....

zo....even een valiumpje poppen....en dan ga ik nr 2 bellen.....hahahahahaha



Geen opmerkingen:

Een reactie posten