woensdag 11 juli 2012

Hotter than my daughter....

Je hebt het meestal niet zo in de gaten, maar soms wordt je er mee geconfronteerd...met het feit dat je gewoon echt ouder wordt....

Het moment dat de cassiere van 18 je "mevrouw" noemt...en je denkt..huh?...mevrou-houw?...come on!!...ik draag toch geen bloementjesschort en heb toch geen watergolfpermanentje in mijn haar?...waar komt dat "mevrouw" nou ineens vandaan?? Of wanneer je oude fragmentjes terug kijkt op You Tube...bijvoorbeeld van "Joris Drie-pinter" en Swiebertje en het gewoon mega-ouderwetse zwart-wit filmpjes zijn (slik).

Het gekke is, dat als je 16 bent, je heel graag ouder wilt zijn en voorál ouder geschat wil worden..zo rond de 27 komt er dan een omslag....is het neutraal.....maar zodra je richting de 40 gaat, ga je hysterisch smeren met allerlei anti-rimpelcremepjes met euhhh... collageen hyaluronzuur activator, peptiden en een AV-A filter enzo (weet jij wat het is? ik niet!).... en dank je God op je knietjes wanneer je jonger geschat wordt!! 
Ik ben duidelijk blijven steken bij die 27 jaar.....in mijn hoofd dan!!..haha...want na een avondje doorzakken in de kroeg moet mijn lijf ongeveer een week bijtrekken, tegenwoordig....

Langzaam sluipt het er in....dat ouder worden....je past je automatisch aan...SCARY!!...waar je vroeger klassieke muziek afschuwelijk saai vond, begin je het nu te waarderen....hoor je je eigen moeder praten als je tegen je kinderen zegt...eeejjj...mag die TV wat zachter...pfffff...wat een druk programma zeg...vind je mannen van rond de veertig aantrekkelijk...en wil je je rokjes steeds langer...oké...net boven de knie...dat kan nog!!
Het feit dat je kinderen langer op bed liggen 's morgens dan jij, heb ik altijd voor ONMOGELIJK gehouden....maar inmiddels is het zo vér ! 

De eerste grijze haren die oogverblindend opblinken onder meedogenloos halogeenlicht...pling...pling pling...IEEEKS DAKANNIE!!!.. en Maud die zegt; Mama jij hebt allemaal van die dikke aderen op je handen?....euhh..ja kind..nou én? (ik zei exact hetzelfde tegen mijn vader toen ik 10 was....Pa...wat heb jij oude handjes!!...met al die aderen die er op liggen...pffhahaha....de geschiedenis herhaalt zich!!) Mijn eyeliner die steeds dunner moet omdat je anders mijn oogleden niet meer ziet....het liefst kijkend in een "smokey" spiegel want dat "verzacht" de boel zo heerlijk!! Snorharen die steeds meer geplukt moeten worden....en eeltlaagjes hier en daar....
En dan nu ook een leesbrilletje....omdat de lettertjes gaan dansen en ik ongeveer in de computer of het boek moet kruipen om het te kunnen lezen....zonder scheel te kijken...(kweet niet goed wát nou charmanter is)





Tja...ik zal het onder ogen moeten zien...je wordt ouder Mama!!....oké..altijd nog wel "hotter than my daughter"....maar dat heeft meer met mijn lichaamstemperatuur te maken (opvliegers.. whaha) dan met mijn "looks"....;-)






2 opmerkingen: